Satysfakcja z zakupów

kupowanie i satysfakcja

Jednym z istotnych wskaźników dla właścicieli sklepów jest poziom satysfakcji klienta z dokonanych zakupów. Ma on istotny wpływ na to, czy klient będzie powracał do danego sklepu. Co wpływa na naszą satysfakcję z zakupów?

Są sklepy internetowe i tradycyjne, do których trzeba dojechać. Jeśli chodzi o te drugie, to samo miejsce ma istotny wpływ na to, czy klienci miło będą wspominać robienie w nich zakupów.

Cena może dać wyznacznik klientowi?

Jednym z ważniejszych czynników wpływających na poziom satysfakcji, jest cena. Ma ona znaczenie, gdyż jest ona pewnym wyznacznikiem dla klienta. Każdy produkt ma swoją wartość. Inną kwestią jest to, że każdy może sobie taką wartość indywidualnie ocenić. Jeśli ktoś uważa, że produkt jest stosunkowo tani, to często go kupuje. W przyszłości może się okazać, że jest on tym, czego ktoś oczekuje i wtedy taki klient cieszy się z dokonanego zakupu.

Sukienka Vera Fashion
239 zł / Naia.com.pl
Sukienka Vera Fashion
239 zł / Naia.com.pl
Sukienka Vera Fashion
239 zł / Naia.com.pl
Sukienka Vera Fashion
239 zł / Naia.com.pl
-1%
Sukienka Moe
163 zł 165 zł / Filo Fashion Style
Sukienka Vera Fashion
239 zł / Naia.com.pl

Pamiętajmy jednak o tym, że może być zupełnie inaczej. Jeśli produkt nie będzie spełniał oczekiwań klienta, to mimo niskiej ceny, nie będzie jego satysfakcji z zakupu. Co kryje się pod tymi oczekiwaniami? W dużej mierze takie oczekiwania zależą od rodzaju produktu. Na przykład, kupując samochód, dopiero po kilku latach okaże się, czy było warto decydować się właśnie na taki zakup. Jeśli nie będzie dochodziło do żadnych awarii, to satysfakcja użytkownika takiego samochodu będzie rosła z czasem. Inaczej może być w przypadku zakupionej sukienki. W zasadzie to już, po pierwszym założeniu takiej sukienki przez klientkę, może dojść do przekreślenia satysfakcji i nawet do próby zwrotu towaru.

Promocje i prezenty

Sklepy często oferują pewne promocje, prezenty. Służą one tym, aby zwiększyć zainteresowanie wśród ludzi i spowodować wzrost sprzedaży danego produktu. Takie promocje i prezenty są doskonałą opcją do tego, żeby zwiększyć poziom satysfakcji wśród klientów.

Dużo zależy od nas samych, czy będziemy mieć satysfakcję z danego zakupu. Jedną z ważnych kwestii jest pozbycie się łatwowierności. Może ona zgubić każdego człowieka. Pamiętajmy o tym, że osoba prowadząca sklep chce zarobić, ale jednocześnie powinna ona działać na korzyść kupującego. Chodzi o to, że sklepy konkurują między sobą i walczą o klientów. Zdobywają one ich na różne sposoby, czasami nie są one do końca uczciwe. Dlatego też, nie dajmy się oszukiwać, kupujmy produkty, które mają swoją wartość.

Jednym z częstych nieuczciwych praktyk stosowanych przez sklepy, jest oferowanie nieoryginalnych produktów. Na co zwracać uwagę, żeby nie dać się oszukać. Po pierwsze, uważajmy na to, co jest wystawiane na serwisach aukcyjnych. Może się zdarzyć, że atrakcyjna cena to tylko taka zachęta do tego, żeby wpaść w pułapkę. Kolejną kwestią są opinie klientów. Jeśli są one pozytywne, to w takim momencie mamy większą pewność, że nie zostaniemy oszukani.

Kurtka skórzana damska Awama
115 zł / Filo Fashion Style
Kurtka Outhorn
109 zł / Sport-Shop.pl
-9%
Kurtka 4F
99 zł 109 zł / Sport-Shop.pl
-8%
Kurtka 4F
119 zł 129 zł / Sport-Shop.pl
-3%
Kurtka 4F
125 zł 129 zł / Sport-Shop.pl
Kurtka 4F
129 zł / Sport-Shop.pl
Kurtka 4F
89 zł / Sport-Shop.pl
Kurtka adidas
250 zł / centersport.pl
Kurtka Awama
115 zł / Filo Fashion Style

Dużo zależy od tego, jacy jesteśmy

Kolejną sprawą jest nasza mentalność. Musimy wiedzieć, czego oczekujemy. Może się zdarzyć, że za kilka dni dany produkt się nam znudzi. W takim momencie trudno będzie nam o satysfakcję z czegoś, co sobie kupiliśmy. Większość ludzi ma swoje zainteresowania, warto kupować więc to, co sprawia nam przyjemność, a będzie istniało większe prawdopodobieństwo, że zadowolenie z danego zakupu będzie na wysokim poziomie.

Istnieją sytuacje, w których klienci spontanicznie dokonują decyzji i kupują coś, ponieważ są do tego przez kogoś przekonani. Jest to ważna informacja dla właścicieli sklepów. Mianowicie, mają oni duże pole do popisu, jeśli chodzi o zdobywanie stałych klientów. Najczęściej jest tak, że to właśnie oni generują duży zysk. Jeśli ktoś właściwie dobiera produkty dla klientów, ma ich więcej. Z tego też względu, sklepy z produktami, które mają swoją jakość, są dobrze postrzegane i cieszą się dużym zaufaniem wśród klientów.